Redescifram conceptul de membralitate 2


slide-1-introduction

Continuam acest articol cu dorinta de a intelege care este scopul si importanta apartentei noastre, ca si madulare, in trupul lui Cristos. Este important, sa intelegem ca in acest articol nu discutam despre disciplina baptista sau despre anumite idei doctrinare. Imperativitatea acestei discuti are ca rol o redefinire a ceea ce ar trebui sa reprezeinte apartenta crestinilor intr-un organism viu numit Biserica lui Cristos. In acest articol doresc sa scot in eveidenta faptul ca avem o identitate noua, responsabilitati diferite, si un scop comun. Inainte de a dezbate aceste subpuncte, este necesar sa readuc aminte faptul ca botezul nu mantuieste nici o persoana, ci dimpotriva, botezul este un proces al credintei, care reprezinta imaginea lucrarii Domnului Isus Cristos.

Botezul nu ne mantuieste
Aceasta imagine, credem noi ca si baptisti, ne identifica cu moartea, ingroparea si invierea Domnului Isus Cristos. Desi aceasta imagine este o imanige plausibila, in Vechiul Testament boteztul era, intotdeauna, asociat cu curatenie sau cu puritate. Obtinerea puritatii avea loc doar prin acceptarea jertfei sacrificate. In alte cuvinte, atunci cand o persoana aducea jerta corespunzatoare inaintea lui Dumnezeu (considerand ca ea fusese acceptata), persoana era chemata sa se botezeze, intrand in apa, scufandu-se in apa, iar mai apoi, acea persoana iesea din apa. Iesirea din apa (sau din acele bai care isi aveau locatia in perimetru templului) reprezenta imaginea (si realitatea) ca aceasta jerfta a fost acceptata, si ca urmarea, pacatele savarsite au fost iertate sau sterse. Observati, astfel, ca nu botezul in sine era considerat ca si mediu al iertarii, ci sacrificiul jertfei aduse inaintea lui Dumnezeu. Acelasi concept este aplicat si in contextul Noului Testement. Nu as vrea sa intelegeti ca sunt impotriva actului in sine, ci as dori ca insemnatatea acestui act sa fie corect inteleasa de fiecare crestin. Astfel, botezul nu ne face membrii sau madulare in trupul lui Cristos, insa mantuirea ne da acel acrod, deoarece suntem rascumparati de Cristos, care ne-a oferit fiecarui crestin rascumparat, o identitate noua.

O identitate noua
Atunci cand ne referim la o identitate noua, ne referim la un caracter nou, la o imagine noua, la o consitutie noua, si mai presus de toate, la o imparatie noua. Evangheliile si Epistolele Noului Testment ne introduc intr-o audienta diferita, o aduienta care isi gaseste existenta nu intr-o insitutie sau intr-o afacere, ci intr-o Persoana, care Si-a cladit o Biserica, prin care, Cristos isi formeaza un trup prin care fiecare madular este subordonat Cuvantului Sau si subordonat Imparatiei Sale. Deseori intelegem gresit aceasta idenitate, gandidu-ne ca dobindirea acestei identitati va avea loc doar atunci cand Cristos se va reintoarce. O astfel de ganidre este o manifestatie seculara. Cristos ne-a transformat intr-o fiinta noua, asta presupunand ca deja avem o identitate noua in Cristos si in Biserica Sa. Fiecare crestin, oricare ar fi acesta, trebuie sa fie constient ca atunci cand a fost rascumparat de Cristos, a primit o identitate care este asociata cu Evanghelia Domnului Isus Cristos. In aceasta Evanghelie, fiecare dintre noi, reagasim trecutul, prezentul si viitorul nostru. Asta desigur, doar daca suntem capabili sa realizam ca aceasta identitate ne elibereaza de traditionalism, liberalism, fundamentalism, idolatire, vedetism, smecherii si asa mai deparete. Aceasta identitate nu inseamna ca vom fii inactivi in Biserica lui Cristos. Orice Biserica Baptista, care are un statut de membralitate, ar trebui sa explice fiecarui membru ca in Biserica lui Cristos exista responsabilitati si functii diferite pentru fiecare membru. Fiecare crestin este chemat sa slujeasca in Biserica lui Cristos. Biserica lui Cristos nu are nevoie de trantori si profitori, deoarece Cristos nu a fost un trantor sau un profitor, sau un presedinte dictator, ci Cristos a fost slujitor, si asta slujind alaturi si inaintea oamenilor.

Responsabilitati diferite
O Biserica auntentica va avea un statut autentic in ceea ce priveste slujirea si implicarea acestor membri in biserica locala si in misiunea lui Dumnezeu, misiune la care fiecare membru a fost chemat. Pentru a intelege misiunea la care am fost chemat, fiecare biserica locala are nevoie de o viziune si de o strategie care sa ajute intreaga adunare sa indeplineasca aceasta misiune. Responsabilitatiile si functiile necesare pentru aceasta misiunea nu se gasesc in afara acestui trup, ci in Biserica lui Cristos. In biserica locala se gasesc madulare (sau membri) inzestrate cu daruri si capabilitati necesare pentru indeplinirea acestei lucrari. Scopul apartenentei noastre, in aceasta membralitate, este de a identifica, localiza si administra darurile si talentele fiecarei persoane in lucrarea la care intreaga biserica a fost chemata. Membralitatea nu este identica cu membralitatea sau apartenenta la o societate sau un club social. Membralitatea sau apartenenta in Biserica lui Cristos este o apartenenta slujitoare, o apartenenta misionara. Este necesar, daca vrem sa fim o biserica autentica sa inlocuim show-urile consumoatoare cu o slujire misionara, in care fiecare membru este chemat sa misioneze acolo unde este asezat, deoarece fiecare membru este chemat sa participe in aceasta lucrare divina.

Un scop comun
In Bisericiile Baptiste, si nu numai, fiecare persoane (si pastor sau diacon) face ceea ce vrea si cum vrea. Am ajuns sa oferim societatii, inaintea careia am fost chemati sa slujim, o imagine confuza. Prin aceasta imagine dezorientam nu doar comunitatea crestina, dar si societatea care trebuie sa fie rascumparata pentru Cristos. Multi membrii din bisericiile baptiste, si nu numai, au inteles ca pozitia acestor le ofera dreptul de a organiza ceea ce doresc in biserica, fara a realiza ca Biserica lui Cristos nu este sub autoritatea acestora, ci sub autoritatea lui Cristos. Biserica lui Cristos nu este o biserica in care performantele pastoresti sunt echivalate cu misiunea lui Cristos. Biserica lui Cristos nu este formata din fanfare si din case de moda. Aceasta Biserica nu are ca si scop defaimarea lui Dumnezeu, ci dimpotriva, Biserica lui Cristos este o Biserica care are un scop, si acel scop este comun. Atunci cand membrii bisericii nu cunosc scopul bisericii si menirea acesteia (si multi membrii abar nu au), putem subintelege ca aceea biserica nu este biserica autentica, ci un shopping centre.

O biserica baptista nu este o biserica baptista datorita numelui sau datorita faptului ca ea botezeaza membrii acesteia. Dinpotriva, o biserica autentica este o biserica care are un scop comun. O biserica adevarata este o biserica care este inradacinata in Evanghelia lui Cristos. Datorita acestei realitati suntem o biserica baptista. Avem un scop comun, si pe baza acestui scop dorim ca fiecare madular sa inteleaga (atunci cand doreste sa se inscrie ca si membru) ca Evanghelia lui Cristos si lucrarea Acestuia este scopul suprem al existentei noastre. Fara aceasta Evanghelie (Cuvantul lui Dumnezeu) si fara lucrarea Sa de rascumparare, Biserica Baptista, oricare ar fi aceasta, nu este o biserica autentica, ci doar o societate umanitara.

Va continua …
Scris de Cosmin Pascu

2 thoughts on “Redescifram conceptul de membralitate 2

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s