Sarutul inainte de Casatorie?
Sarutul inainte de casatorie este vazut ca un pacat in relatia dintre doua persoane. Pentru tineri acest subiect pare a fi o lege care se pare sa nu aibe o rezolvare in cercurile crestine. Cred ca pastorii fiecarei adunari crestine trebuie sa explice tinerilor afirmatiile sau reguliile care sunt stabilite in biserica locala.
Fiecare lider trebuie sa inteleaga nevoia de a explica aceste propuneri sau reguli, cum ar fi subiectul de fata. Daca nu suntem gata sa ne asumam aceasta raspundere, atunci este mai bine sa neglijam o astfel de situatia deoarece tinerii nu vor asculta sfaturile liderilor locali (un asftel de lucru este invevitabil).
Sarutal face parte dintr-o relatie – DAR –
Intr-o relatie doua persoane au nevoie de anumite lucruri care trebuie sa iasa in evidenta, cum ar fi: incredere si drgaoste; mangaiere si afectiune; stabilitate si perseverenta; suferinta si imbarbatare; etc; si nu in ultimul rand, Isus Critos si Cuvantul lui Dumnezeu(Indrumati cu ajutorul D. Sfant a lui Dumnezeu). Cel mai important lucru intr-o relatie este Isus Cristos si Cuvantul lui Dumnezeu. Trebuie sa ne asiguram ca intelegem acest Cuvant si ca acesta este temelia noastra in viata de zi cu zi.
Ar fi fost uimitor daca Dumnezeu ne-ar fi dus inapoi in Corint, si ne-ar fi lasat in aceasta locatie timp de o luna pentru a observa viata de zi cu zi a Corintenilor crestini. In momentul in care citim aceasta scrisoare observam problemele acestei biserici. Una din dificulatiile acestei biserici era moralitatea cu privire la sex si relatiile presonale intre cupluri. Modul de gandire a Corintenilor era unul gresit, deoarece acestia s-au indepartat de Cristos si de Cuvantul Acestuia.
Asi dori sa afirm faptul ca atunci cand doua persoane care traiesc prin Cuvantul lui Dumnezeu si il au pe Isus in centrul vietii lor, sarutul inainte de casatorie (pentru acestia) nu este gresit. DAR acest lucru trebuie sa fie conditionat de urmatoarea cerinta (obligatorie) ca sarutul nu va forta aceasta relatie de a avea un act sexual inainte de casatorie. Actul sexual trebuie sa se desfasoare in cadrul casatoriei si nu in afara acesteia!
Avem nevoie de mangaiere si afectiune …
Intr-o relatie avem nevoie de aceste doua aripi. Faptul ca am ales acest cuvant (aripi) nu doresc sa se refere la ceva zburator, ci mai degraba la un echilibru de care avem nevoie in viata pe care trebuie sa o traim inaintea Tatalui ceresc. Dragostea are ochii, ea nu este oarba! Aceasta cauta folosul celeilalte persoane, insa in acelasi timp, cred ca o relatie trebuie sa aiba anumite legaturi care sa ne arate ca intr-adevar iubim persoana pe care dorim sa o avem ca sot sau sotie in viitor. Cartea Cantarilor trebuie predicata si explicata in Bisericile Domnului Isus, pentru ca aceasta ne ofera un aspect interesant asupra a ceea ce inseamna o relatie inaintea lui Dumnezeu sau inaintea unui cuplu tanar, care din ce in ce mai mult se confrunta cu astfel de greutatii, cum ar fi sarutul inainte de casatorie.
Si dumneavoastra cum ati procedat?
In contextul romanesc cred ca avem nevoie de Cuvantul lui Dumnezeu insa adevarul este ca cei care predica acest Cuvant deseori nu il prezinta sub o forma credibila. Acele raspunsuri abnormale care de multe ori ies din mintea unor pastori sunt foarte obscure. Argumentul pentru a obtine un raspuns favorabil acestei probleme se gaseste chiar inaintea dumneavoastra. Asi fi dorit sa va aduc anumite cazuri din Biblie insa desori nu punem in practica ceea ce citim, ceeace predicam sau ceea ce credem. Sub aceasta dezamagire, as dori sa va incurajez sa aruncatii cateva lemne pe focul incins al acestei abnormalii- care se afla in biserica locala. Sfatul meu in acest caz este sa-l contactati pe pastorul dumneavoastra intrebandu-l pe acesta - cum a prodeat atunci cand a intalnit-o pe sotia dansului? Mai cu precizie, asi dori sa va focalizati asupra problemei de fata intrebandu-i daca s-au sarutat inainte de casatorie sau nu… Raspunsul va fi cu adevarat diferit fata de ceea ce predica, va asigur de acest lucru! (sigur, doar daca pastorii spun adevarul!).
Astpet contributia dvs,
Cosmin Pascu

martie 23, 2007 la 1:51 pm
Din start excludem orice referire la relatiile sexuale .IN AFARA CASATORIEI -NU.UN CATEGORIC NU.Insa sasutul da.Sarutul poate sa faca parte dintr-o relatie care a ajuns intr-un anumit stadiu de cunoastere a celor doi, intelegere,incredere, stabilitate,planuri comune de viitor. De asemenea trebuie sa existe niste limite-decenta,discretie ,sa nu devii prilej de poticnire pentru cei din jur. In biserica se vorbeste despre iubirea fata de D-zeu, de iubirea frateasca ,dar mai este si o altfel de iubire.Referindu-ne la aceasta din urma ,atunci cand atingerile si mangaierile dragostei (lucruri normale si firesti, in conditiile mentionate mai sus ) sunt considerate si promovate ca si un pacat (ori”nu trebuie sa ne asemanam cu lumea”)ramai doar cu acea iubire platonica,te poti casatori chiar iubind platonic,iti faci doar datoria de sot/sotie, dar e posibil sa nu ai niciodata parte de cel mai frumos lucru care ti se poate intampla :sa iubesti .
aprilie 26, 2007 la 12:29 pm
eu nu sunt de acord cu sarutul inainte de casatorie pentru ca el poate aprinde flacara poftei si poti atinge acel punct ( pentru ca noi suntem fiinte cu natura pacatoasa) in care nu mia poti sa spui nu …..si pur si simplu cedezi ……!!
SUNT CRESTINA MANTUITA DIN NOU SI MERG LA O BISERICA UNDE SE PROCLAMA PURITATEA SI RESPECTUL INAINTE DE CASATORIE ! SI VA DAU UN EXEMPLU ……….UITATI-VA IN BIBLIE LA ISAAC SI REBECA ( E DOAR UNUL DINTR-O MULTIME DE EXEMPLE) BIBLIA NE SPUNE CA ATUNCI CAND REBECA L-A INTALNIT PE ISAAC EA S-A ACOPERIT……..NICIDECUM CA EL A SARUTAT-O !!! DUMNEZEU PROCLAMA IN BIBLIE PURITATEA INAINTE UNEI CASATORII CRESTINE!!!!!!!!
aprilie 27, 2007 la 4:01 pm
Si eu fac parte tot dintr-o biserica unde se proclama respectul si puritatea inainte de casatorie si mentionez faptul ca tin foarte mult la acest lucru.Vreau sa mai precizez faptul ca nici pe departe nu am o gandire liberala,nu poate fi vorba de liberalism.
Eu cred ca problema legata de acest subiect este aceea a controlului de sine,a stapanirii de sine.Nu toti suntem la fel.
Articolul nu se refera la o iubire adolescentina ci la o relatie a doi tineri crestini logodnici.
Si cum la baza acestei relatii este D-zeu,cei doi au crescut intr-o atmosfera duhovniceasca,sanatoasa,amandoi au o viata evlavioasa,deja sunt deprinsi cu un stil de viata si in mintea lor sunt delimitate clar niste reguli de care tin cont de comun acord pentru ca amandoi isi doresc sa fie placuti inaintea LUI,pofta pacatoasa nu se aprinde pentru ca ea nici macar nu se naste in mintea lor.Asa cred eu.Ispita te atrage cand ai o dorinta interioara,incepe in mintea ta, nu in circumstante .
Multi nu cunosc sau nu pot face deosebirea intre atractia fizica si pofta pacatoasa.Ele nu sunt identice.Atractia este raspunsul natural,potrivit cu ceea ce a pus D-zeu in noi,la frumusetea fizica,pe cand pofta pacatoasa este un act deliberat al vointei.Pofta pacatoasa este alegerea de a comite in mintea ta ceea ce ti-ar placea sa faci cu trupul tau.Poti fi atras de o persoana de sex opus fara sa pacatuiesti prin pofta.
Cand autorul articolului vorbeste despre mangaieri si afectiune sunt convinsa ca nu se refera,asa cum nici eu nu ma duc cu gandul,la genul acela de mangaiere premergatoare actului sexual ci la un altfel de afectiune ce n-are legatura cu pacatul si pofta pacatoasa.
Totusi,nimeni nu este imun la ispita.Fiecare trebuie sa identifice tiparul ispitei in care se simte ispitit si sa evite situatiile care il face vulnerabil.Se pare ca pentru cei mai multi ,ceea ce face subiectul acestui articol,reprezinta ISPITA , EVIT-O.
Ispita te poate pune pur si simplu si in fata unei alegeri ,poate fi oportunitatea de a-ti dezvolta autocontrolul.
mai 11, 2007 la 7:02 pm
eu nu sunt de acord cu sarutul inainte de casatorie pt ca poate duce la mult mai mult si anume poate sa starneasca pofta si asa se poate pacatui cu gandul.
Consider ca daca cei doi se iubesc si Domnul Isus le guverneaza relatia atunci ei pot astepta pana la casatorie deoarece nu au nimic de pierdut. Am auzit predicandu`se de foarte multe ori cum sa ne ferim de pacat in mod practic,ori daca sarutul face parte din placerile trupului inseamna k are si puterea sa starneasca o avalansa in minte si sa pacatuiesti f repede si in repetate randuri.
In concluzie cred cu tarie ca sarutul inainte de casatorie e PACAT pt ca e facut pentru casatorie, ca cei doi soti sa se bucure unul de celalalt in cadrul ei…nu in afara ei.
mai 12, 2007 la 6:10 am
Pot sa astepte pana la casatorie, intr-adevar, nu au nimic de pierdut.Ma bucur sa vad aceasta atitudine a tinerilor nostri crestini!
Eu consider ca sarutul inainte de casatorie nu este pacat pentru acela care considera sarutul, un sarut si doar atat, nimic mai mult.
Kriss,am o intrebare pentru tine,o intrebare pe care mi-am adresat-o citindu-ti comentariul.
Daca sarutul este un pacat, inseamna ca nici nu trebuie sa ne gandim la acesta ,ca sa nu pacatuim cu gandul. Daca nici macar nu trebuie sa te gandesti,inseamna ca nici nu trebuie sa-ti doresti sa saruti logodnicul/logodnica ,pentru ca este pacat, si daca,ca si crestin, nu trebuie sa te gandesti si la aceste aspecte, ca este pacat,atunci cum te gandesti la casatorie? Este acesta un aspect de neglijat ?Cu alte cuvinte,daca,din dorinta de a nu pacatui, nu iau in calcul si aceste aspecte,nu ma gandesc si la aceste aspecte,inseamna ca: nu ma gandesc, deci,nu-mi doresc,dar… ma casatoresc.
Eu cred ca ,intr-o relatie, acest aspect al apropierii fizice este discutat cu mult timp inainte,in etapa mai de inceput a relatiei,si de atunci se delimiteaza granitele, asa incat, sti cum si cu cine te incurci la drum .
iunie 2, 2007 la 6:36 pm
Alt blog despre dumnezeu. Nu aveti altceva mai util de facut?
iunie 21, 2007 la 4:28 pm
Mia ai dreptate! atata vreme cat sarutul este pur si simplu un simplu sarut ( ma refer ca nu se ajunge mai departe inainte de casatorie) nu poate fi considerat un pacat! daca logodnicii ajung sa se cunoasca inainte , sa se implice in diferite activitati in cadrul Bisericii, daca merg la studii biblice si pot sa se roage impreuna(sa creasca spiritual !) pt k se intampla sa se casatoreasca si apoi sa ramana platonici sau sa scada pe plan spiritual .. sarutul nu poate fi considerat pacat! Cred ca e ceva firesc atat timp cat tinerii amandoi doresc sa se pastreze curati ! parerea mea..
iunie 21, 2007 la 6:33 pm
Tabbytha,asa vad eu lucrurile.
Fiecare se stie pe sine,si stie cat de departe este prea departe;stie ce limite sa puna si stie si cum sa nu le depaseasca,pentru a fi placut Lui D-zeu, dar si pentru a pastra sentimentul de dragoste si respect reciproc ,respectand propria constiinta.
Atunci cand exista frica de Dzeu,frica aceea de a nu-L supara,de a nu face ceva impotriva Lui,atunci cand exista o garda la nivelul mintii ,esti vigilent cu fiecare gand si refuzi sa intretii ganduri nepotrivite,poti sa-ti traiesti tineretea “frumos ca-n timpul zilei”.
O prietenie (curtare)gresit inteleasa,care se refera doar la slujire este ca si inexistenta,iar problemele apar imediat dupa casatorie.
Din pacate,am avut ocazia sa cunosc astfel de cazuri,tineri care au constatat dupa casatorie ca intre ei nu exista sentimentul acela profund care trebuie sa fie la baza oricarei casatorii,si asta dintr-o prietenie gresit inteleasa.
Dumnezeu ne-a dat intelepciune.S-o folosim!
noiembrie 2, 2007 la 10:35 pm
In judecatori 1:12,13, arata faptul ca otniel inainte de casatorie trebuia sa castige o batalie, ori in proverbe solomon spune ca cel ce se biruieste pe sine insusi, este mai tare ca cel ce biruieste cetati.
Cea mai mare lupta si betalie pe care trebuie sa o castigam este batalia cu noi insine. Apostolul Pavel in 1Corinteni 9:26,27 spune: …Ma lupt cu pumnul,dar nu ca unul care loveste in vant. CI MA PORT ASPRU CU TRUPUL MEU, SI-L TIN IN STAPANIRE, ca nu cumva, dupa ce am propovaduit altora evanghelia, eu insumi sa fiu lepadat. sarutul inainte de casatorie nu este o dovada a faptului ca ne purtam aspru cu trupul nostru, ci efectiv o adevarata hrana si implinire a carnalului din noi.
Domnul Isus spunea: …cine vrea sa vina dupa mine,sa se lepede de sine, sa-si ia crucea in fiecare zi si sa ma urmeze.
Daca nu ajungi sa biruiesti dorintele senzuale din tine si sa stingi aprinderea poftelor care se lupta in madularele tale inainte de casatorie, vei intra in casatorie biruit si mai devreme sau mai tarziu vei ajunge sa iti pierzi controlul asupra ta insuti, sa-ti tradezi sotia si sa fi inghitil tot animalismul sexual, pierzand orice pudoare si decenta umana.
Prima treapta a ruinei unui erou este impotrivirea de disciplina. faptul ca noi inca mai studiem cat de tare ne putem apropia de pacat si nu cat de tare sa fugim de pacat, cum ii spunea Pavel lui Timotei 2:22 …Fugi de poftele tineretii, si urmareste neprihanirea,credinta, dragostea, pacea impreuna cu cei ce cauta pe Domnul dintr-o inima curata. Sa fugi de poftele din tine si sa le biruiesti sete cea mai mare batalie pe care o poti castiga inainte de cesatorie.
Sarutul inainte de casatorie nu este o dragoste reciproca pe care si-o acorda cei doi unul altuia, ci odragoste de sine care insulta adevarata dragoste a lui Dumnezeu, pe care si-a demonstrat-o omenirii prin jertfa. Sacrificandu-ti poftele tale pt. cel iubit demonstrezi ca il iubesti cu adevarat. Inainte de casatorie se aplica infranarea poftelor cel mai tare si nu dupa casatorie (vorbim de cele ingaduite de biblie in relatia conjugala itr cei doi si nu de pacat).
Apoi Domnul ne-a dat intelepciune pt.mantuirea sufletului, nu pt. a ne plimba pe strazile senzualismului.
noiembrie 2, 2007 la 11:16 pm
Mia, am sa-ti spun ceva! Poate cineva sa ia foc in san si sa nu se arda?
Focul este bun dar numai in soba, daca il scoti afara din soba incendiezi casa.
Am fost necasatorit si m-am casatorit nu de mult. Nu sunt de varsta cu leatul de oameni de varsta bunicilor mei sa nu stiu ce inseamna placerea aceasta dinamica care a luat amploare in secolul 21, precum ii spunea Pavel lui Timotei in a doa epistola cap.3 cu vers.1 la 5: Sa stii ca in zilele din urma vor fi vremuri grele. Caci oameni vor fi 1.iubitori de sine,… primul pacat din lista si penultimul: …iubitori mai mult de placeri decat iubitori de Dumnezeu…
Cine nu lasa mama,tata, nevasta,frate sau sora pt. Mine, nu este vrednic de Mine. Spunea Mantuitorul.
Nu trece prin venele nimanui apa minerala de la izvorul minunilor, ci tot sange trece. Sarutul si mangaierile sunt pregatirea partenerului pt. actul sexual, acesta este un adevar apsolut si o dovada din punct de vedere phsihologic. In toata chestiunea aceasta este incepe sa fie activata cea mai adanca incarcatura de emotii si stari phsihologice, apoi urmeaza actul sexual cand cele doua personalitati se contopesc una cu cealalta. Realitatea aceasta nu o poate schimba nimeni, iar cinesi asfixiaza cunostinta recepta la starile acestea se va confrunta candva cu adevaratu Autor care este DUMNEZEU. PROSLAVIT SA II FIE NUMELE IN VECII VEVILOR, AMIN!
noiembrie 2, 2007 la 11:23 pm
In judecatori 1:12,13, arata faptul ca otniel inainte de casatorie trebuia sa castige o batalie, ori in proverbe solomon spune ca cel ce se biruieste pe sine insusi, este mai tare ca cel ce biruieste cetati.
Cea mai mare lupta si betalie pe care trebuie sa o castigam este batalia cu noi insine. Apostolul Pavel in 1Corinteni 9:26,27 spune: …Ma lupt cu pumnul,dar nu ca unul care loveste in vant. CI MA PORT ASPRU CU TRUPUL MEU, SI-L TIN IN STAPANIRE, ca nu cumva, dupa ce am propovaduit altora evanghelia, eu insumi sa fiu lepadat. sarutul inainte de casatorie nu este o dovada a faptului ca ne purtam aspru cu trupul nostru, ci efectiv o adevarata hrana si implinire a carnalului din noi.
Domnul Isus spunea: …cine vrea sa vina dupa mine,sa se lepede de sine, sa-si ia crucea in fiecare zi si sa ma urmeze.
Daca nu ajungi sa biruiesti dorintele senzuale din tine si sa stingi aprinderea poftelor care se lupta in madularele tale inainte de casatorie, vei intra in casatorie biruit si mai devreme sau mai tarziu vei ajunge sa iti pierzi controlul asupra ta insuti, sa-ti tradezi sotia si sa fi inghitit de tot animalismul sexual, pierzand orice pudoare si decenta umana.
Prima treapta a ruinei unui erou este impotrivirea fata de disciplina. Faptul ca noi inca mai studiem cat de tare ne putem apropia de pacat si nu cat de tare sa fugim de pacat, cum ii spunea Pavel lui Timotei 2:22 …Fugi de poftele tineretii, si urmareste neprihanirea,credinta, dragostea, pacea impreuna cu cei ce cauta pe Domnul dintr-o inima curata. Sa fugi de poftele din tine si sa le biruiesti sete cea mai mare batalie pe care o poti castiga inainte de cesatorie.
Sarutul inainte de casatorie nu este o dragoste reciproca pe care si-o acorda cei doi unul altuia, ci odragoste de sine care insulta adevarata dragoste a lui Dumnezeu, pe care si-a demonstrat-o omenirii prin jertfa personala. Sacrificandu-ti poftele tale pt. cel iubit demonstrezi ca il iubesti cu adevarat. Inainte de casatorie se aplica infranarea poftelor cel mai tare si nu dupa casatorie (vorbim de cele ingaduite de biblie in relatia conjugala intre cei doi si nu de pacat).
Apoi Domnul ne-a dat intelepciune pt.mantuirea sufletului, nu pt. a ne plimba pe strazile senzualismului.
noiembrie 5, 2007 la 9:00 am
otniel,
Desi mi-am propus sa nu mai scriu nimic vizavi de acest subiect, totusi, pentru ca mi te-ai adresat personal, am sa spun doar cateva cuvinte.
Daca mi-am permis sa fac unele afirmatii, mi-am permis nu din libertinaj ci dimpotriva, pentru ca am crescut intr-un mediu prea legalist, unde tinerii logodnici nu aveau voie nici macar sa se tina de mana; acest legalism pe de-o parte m-a facut sa fiu stapana pe mine, de neclintit in ce priveste pacatul, dar pe e alta parte, cum nici o extrema nu-i buna, nu pot sa nu vad si partea negativa a oricarei extreme deaaltfel.
Nu ne-o trece izvorul minunilor prin vene, dar daca gesturile de tandrete sunt percepute si privite doar ca si pregatire pentru un act sexual, e grav. Refuz sa cred ca tu iti saruti sotia doar cu acet scop.
martie 1, 2008 la 8:50 pm
http://www.asteapta.ro/ sper sa va fie de folos
martie 1, 2008 la 9:46 pm
merci eduardgo,
cosmin
martie 2, 2008 la 12:06 am
Cred ca fiecare cultura isi are trasaturile ei specifice. Mediul social la noi adera la extremism, si convergenta catre relatii sexuale creaza in mintea tinerilor o viziune diferita fata de platonismul pur. Datorita acestui pattern de gandire este relativ dificil sa ne pronuntam in pro sau contra pentru ca aparent exista un set de argumente la fel de mare si de o parte si de alta.
Daca pastorul are competenta si capacitatea de a da un sfat in acord cu cunoasterea tinerilor este utila aflarea acestei opinii.
Intr-un mediu mai putin predispus sexualitatii as opta fara rezerve pentru sarutul intr-o relatie premaritala, dar backgroundul actual da o alta nuanta acestuia.
Consilierea atenta din partea unor tutori spirituali este binevenita pentru a putea trasa linii personalizate de manifestare si de a corecta posibillele greseli.
martie 11, 2008 la 3:34 pm
f putini oameni mai sunt kare sa fie de-acord cu voi…. f multi oameni inceark sa profite de fiecare moment..fara sa se mai gandeask la D-zeu
ma bucur k sunt acete site-uri,in legatura cu sarutul inainte de casatorie , poti tu sa nu iti saruti iubita,sau iubitul pe care il iubesti f mult? si ptr kare ai face totul… ?imaginati.va cum ar fi sa faceti un copil dragele mele domnishoare ,doamne si sa fie aceasta idee :de a nu-ti putea saruta propriul copil dekat dupa ce va fi botezat
, eu nua s putea,de aia nu pot sa nu-mi sarut iubitul
stiu k sunt anumite religii kare sunt chiar f stricte
depinde unde traiesti..unde esti crescut :)sunt o fire mai realista yo..si sa fim seriosi,lumea a ajuns chiar f rea:(unii se mai gandesk la chetsia asta..altii chiar delok iar voi vb-iti despre sarutul inaintea casatoriei :)va da-ti seama:)o viatza cat mai linishtita si frumoasa 22ror
martie 13, 2008 la 7:25 pm
fac parte dintr-o biserica crestina baptista. consider ca sarutul inainte de casatorie nu este un pacat daca nu se ajunge acolo incat sa starneacsa alte pofte
aprilie 9, 2008 la 9:11 pm
Dragii mei,ma bucur de un asemenea subiect.citind fiecare comentariu in parte,as putea da dreptate fiecaruia.Sunt casatorita de 3 ani,am un sot iubitor si ,implicit,respectuos.Avem deja 2 copii si vine al treilea.In perioada noastra inainte de casatorie,a fost o perioada minunata,este ceva unic.Ne-am pastrat unul pentru celalat pina dupa casatorie si ne mindrim cu acest lucru.Sarutul a facut parte din viata noastra de prietenie si logodna.DAR bineinteles,trebuie pus uneori bariera,peste care NU SE TRECE.Si iata,ne bucuram in Domnul cu toata familia si laudam pe EL pentru purtarea de grija si marile binefaceri facute.Slava Lui in veci. Poate vor folosi cuiva gindurile mele expuse.
aprilie 11, 2008 la 5:49 pm
Va multumesc enorm pentru aceste experiente si principii adevarate!
Cosmin
iunie 8, 2008 la 12:56 pm
cred ca nu e rau de a avea sex chiar daca nu esti casatorit cat timp nu este un lucru care iti domina viata sau care te poate indreapta spre ganduri rele sau care duce la ranirea altor persoane. Este o bucurie lasat-a pentru omenire, care trebuie folosita constient si consecvent
iunie 8, 2008 la 6:03 pm
Sex-ul inainte de casatorie nu este persmis, si asta nu este o decizie umana. Dumnezeu a stabilit contextul unde sexul este persmis. In afara acestei realitati, totul este pacat.
Cum poti fi constient si consecvent intr-un lucru rau?
Cosmin