Despre artă şi credinţă cu Natalia Untilă.


D.B. Povesteşte-ne câteva date biografice despre tine?

N.U. M-am născut şi am crescut în oraşul Hânceşti. După liceu am urmat Facultatea de Artă Plastică, la Specialitatea Design Interior din Chişinău. În 2004 am trăit cea mai minunată schimbare din viaţa mea prin cunoaşterea în mod personal a Domnului Isus. În 2005 m-am căsătorit şi împreună cu soţul ne-am întors în oraşul natal, Hânceşti. Pentru început am fost un ajutor în lucrarea cu sportul în care era implicat soţul meu. În noiebrie 2009 Domnul m-a binecuvântat cu un post de lucru la Casa de Creaţie în calitate de conducător a cercului extraşcolar „Cercul Tinerilor Designeri”.

D.B. De ce ai ales să lucrezi în acest domeniu?

N.U. De mică am fost pasionată de artă. Îmi plăcea pictura, am participat la multe concursuri şi am obţinut locuri şi premii mari. Am avut şi premiul I la olimpiade şi concursuri republicane. Dragostea pentru artă am primit-o de la tatăl meu, care este designer şi grafician.

D.B. Cum e să faci din pasiune şi hobby sursă de existenţă şi mod de viaţă?

N.U. Aceasta este o mare bucurie şi plăcere. E foarte interesant să faci în fiecare zi ceea ce îţi place şi la care te pricepi cel mai bine. Unii oameni lucrează pentru bani, şi din acest motiv munca lor devine în scurt timp o mare povară. Eu nu aş putea lucra aşa. De fapt cea mai mare dorinţă a mea a fost să pot lucra cu oamenii, să investesc talentele şi eforturile mele în ucenicizarea tinerilor. Mă bucur că Dumnezeu mi-a dat această posibilitate, prin care pot să îmi realizez talentele şi chemarea pe care o am în Cristos …de a face ucenici din toate neamurile…

D.B. Ar putea un tânăr designer să vestească evanghelia prin profesia lui? În ce mod?

N.U. Sigur că ar putea. Lucrările pot fi un suport pentru a transmite mesajul Evangheliei. Prin pictură ar putea vizualiza mesajul anumitor versete şi pasaje din Scriptură. Cu diverse ocazii speciale ar putea folosi diferite articole pentru a face o felicitare care să transmită un mesaj Biblic. Arta este un domeniu în permanentă dezvoltare, care nu impune restricţii şi limite. Şi este un domeniu prin care frumosul pus de Dumnezeu în noi poate fi transmis la mulţi oameni.

D.B. Povesteşte-ne despre grupul de creaţie pe care îl conduci?

N.U. Grupul de creatie este compus din 15 fete vârsta 13-16 ani, cu care ne întâlnim de 3 ori pe săptămână, împreună petrecem un timp frumos, ne-am împrietenit şi pot ca să le vestesc Evanghelia. Tot odată învăţăm principii simple de design şi creem diferite obiecte simple de ex: design la un vas, luminare, cadou pentru mame de 8 martie, rame pentru poze, mărţişoare şi machete, învăţăm cum să asortăm culorile şi cum să transformăm lumea înconjurătoare într-o lume mai frumoasă.

Continua pe stiricrestine.ro

Leave a Reply

