Eu sunt Imparat


Continuam studiile noastre pentru Saptamana Patimilor cu un studiu din Ioan 18:37, ca si continuare a articolului denumit ‘Ce este adevarul’, scris pe bisericata.com cu cateva zile in urma. In acest articol doresc sa descoperim scopul venirii Domnului Isus si motivul pentru care El trebuie sa fie crucificat. Aceste aspecte nu au fost ignorate in articolul mentionat mai sus, dar am ales sa tratam acest subiect separat.

1. Eu sunt Imparat, pentru aceasta m-am nascut.

Nu stiu cat de indraznet ar fi cand cineva ar sustine ca s-a nascut pentru a fi imparat. Nu stiu cum ar reactiona Regina Angliei daca as merge si i-as spune ca m-am nascut pentru a fi regele Angliei, desi ea este Regina acestui Regat. Cu siguranta ar rade de mine. Mai mult de atat, cred ca comentarile mele vor fi supuse unei investigatii serioase, din care, ar trebui sa dovedesc ca ceea ce am afirmat este adevarat. Desigur ca afirmatile mele vor fi demolate, deorece Cosmin Pascu este un om obisnuit si nu un imparat. Totusi, nu acelasi lucru se poate spune despre Cristos. El este Imparatul asteptat, nu ne-aparat de om, ci mai cu pregadere, Cristos este Imparatul ales de Dumnezeu. El s-a nascut pentru a fi Imparat. Astfel putem spune ca Cristos este Imparatul lui Dumnezeu. Asta dorea sa comunice Cristos lui Pilat, insa Pilat nu a inteles. Pilat nu este inca constient de acest adevar suprem: Cristos este Imparatul ales de Dumnezeu.

2. Eu sunt Imparat si pentru aceasta am venit in lume.

Nu doar ca Cristos avea sa se nasca in aceasta lume, dar Cristos trebuia sa aiba un scop bine definit pentru pasirea Sa in universul nostru. Cristos a venit in momentul in care altii au fugit sau au ales sa se impotriveasca lui Dumnezeu. Cristos a venit sa fie – nu doar un Imparat, dar si singurul Fiu ascultator si implinitor fata de Cel care l-a trimis sa moara pentru intreaga umanitate. Pentru asta a venit Cristos, sa moara pentru fiecare om care este departe de Dumnezeu. In apropriere Sarbatorilor de Paste, cred ca trebuie sa ne smerim si sa renuntam la aroganta noastra sau la mandria pe care o detinem. Nici unul din noi nu detinem un favor prin care sa ne asumam dreptul de mantuitor sau imparat asupra oamenilor. Noi nu am venit in aceasta lume pentru a muri, noi ne-am nascut pentru a traii. Totusi, Cristos s-a nascut ca sa moara pentru intreaga umanitate, pentru fiecare om creat de Dumnezeu.

3. Eu sunt Imparatul adevarului

Daca Cristos este imparatul lui Dumnezeu, atunci El este singurul Imparat care ne vorbeste despre adevar. Asta inseamna ca numai exsita un alt adevar. Adevarul este unul, iar acesta este absolut. Despre acest adevar vorbeste Cristos. De ce? Care este motivul pentu care Cristos sustine acest punct de vedere? Pentru ca El este Calea, Adevarul si Viata pentru oricine crede si il urmeaza pe Cristos. Doar in El este adevarul lui Dumnezeu, iar acest aspect va continua sa fie un subiect dificil, si asta datorita exclusivitatii divine. Cristos este Adevarul absolut.

4. Tu ce esti sau pe cine urmezi?

Pilat ar fi trebuit sa-l intrebe pe Cristos o intrebare mult mai importanta. Intrebarea acestuia ar trebui sa fi fost urmatoarea: despre ce adevar vorbesti? Ce fel de adevar este acesta si spre cine ne directioneaza? Totusi, asa cum am observat, Pilat nu era interesat in ceea ce Cristos avea sa spuna despre El insusi. Cu toate acestea, Ioan, nu evita sa ne reaminteasca ca acest adevar ne prezinta un Imparat ales de Dumnezeu si ca acest Imparat este mai presus de orice sistem uman. De aceea, omul are reaponsabilitatea de a se supune acestui Imparat divin, care este adevarul lui Dumnezeu.

Fiecare om, oricare ar fi acesta, trebuie sa priveasca spre propria viata pentru a examina situatia si pozitia acestuia inaintea lui Cristos. Omul trebuie sa se intrebe, oriunde ar fi acesta, sub ce fel de autoritate alege sa fie subordonat. Este omul capabil sa il urmeze pe Cristos sau pe el insusi? Este omul capabil de a recunoaste ca Cristos este Imparatul ales de Dumnezeu sau il va respinge Alesul lui Dumnezeu?

Scris de Cosmin Pascu

2 thoughts on “Eu sunt Imparat

  1. […] Nu stiu cat de indraznet ar fi cand cineva ar sustine ca s-a nascut pentru a fi imparat. Nu stiu cum ar reactiona Regina Angliei daca as merge si i-as spune ca m-am nascut pentru a fi regele Angliei, desi ea este Regina acestui Regat. Cu siguranta ar rade de mine. Mai mult de atat, cred ca comentarile mele vor fi supuse unei investigatii serioase, din care, ar trebui sa dovedesc ca ceea ce am afirmat este adevarat. Desigur ca afirmatile mele vor fi demolate … citeste tot articolul […]

  2. Amestecate, ganduri bune dar si erori si de fond si poate si de exprimare,dar in general obtine o nota de trecere

Leave a Reply

