Comunismul lui Nicolae Ceausescu (1918-1989)


10 thoughts on “Comunismul lui Nicolae Ceausescu (1918-1989)

  1. Frate Cosmin Pascu lasă politica pentru că nu este bine din mai multe puncte de vedere. În acest blog al dumneavoastră pe care îl numiţi ,,Bisericata,, scrieţi în proporţie de 90% (şi apreciez atat fiind indulgent)politică. Consider că 10% cât scrieţi din Cuvântul lui Dumnezeu este PUŢIN. Faptul că accept sa mai citesc articolele dv., este că aştept să vă veniţi în fire ca fiul risipitor LUCA 15:17 şi să vă cercetaţi ŢEFANIA 2:1 (prima parte); 1CORINTNI15:34 (prima parte).DOMNUL SĂ VĂ BINECUVÂNTEZE! Iar acun vă doresc un an nou fericit ÎN DOMNUL şi vă salut cu PSALMUL 128 şi PSALMUL 134.

  2. Frate Olteanu, asta nu este o promovare a politicii, ci o reamintire a evenimenteleor de acum 20 de ani. Asta este istoria noastra si este bine sa o invatam.

    Va readuc aminte ca mesajul dumneavoastra este, inca o data, ne-relevant.

    Cu stima si respect
    Cosmin Pascu

  3. Fără să vă contrazic scumpul meu frate vă amintesc că istoria este trăită de oameni vorbind la general într-un anumit mod, şi scrisă de alţi oameni într-un alt mod. Dintre cei care trăiesc istoria se clasifică la rândul lor în mai multe categori, în funcţie de modul de a o percepe a fiecărui individ în parte, a momentului istoric trăit care se mai numeşte şi ,,momentul zero,,. Modul de a percepe momentul istoric trăit al individului care face parte din acţiune este în funcţie de: capacitatea intelectuală a individului, cultura generală, spiritualitate, mediul de viaţă, relaţiile interpesonale, mediul homosferic ş.a.
    La fel se clasifică şi cei care scriu istoria, adăugând şi alte motive pentru care nu o descriu exact. În primul rând ei scriu o parte din istoria trăită în modul lor, şi în al doilea rând scriu o istorie auzită sau învăţată. De ex.: La aşa zisa revoluţie din decembrie 1989, un istoric din Bucureşti scrie despre evenimentele din Timişoara ce a auzit deoarece el era în acel moment în Bucureşti, şi nu ştiu cât adevăr este în cea ce scrie. De asemeni despre moartea generalului Vasile Milea, se va scrie numai concluzii deoarece nu a fost nimeni acolo când s-a sinucis sau când a fost ucis.
    Concluzia este că istoria nu este 100% adevărată. Cărţile istorice din Sfânta Scriptură sunt adevărate pentru că au fost scrise sub inspiraţia sau mai bine spus sub îndrumarea Duhului Sfânt, care este Dumnezeu Însuşi şi ştim că Dumnezeu este ADEVĂR. Mai este un lucru dacă te implici sentimental în politică şi în istorie ai tendinţa de a iubi uni oameni şi de a urâ pe ceilalţi (să fim cinstiţi şi să recunoaştem acest lucru, cel puţin în cugetul nostru), şi cum mai poţi să spui că îndeplineşti îndemnul şi în acelaşi timp porunca Domnului Isus care spune: ,, Aceasta este porunca Mea: să vă iubiţi unii pe alţii, cum v-am iubit Eu. ,, (Ioan 15:12)? Dumnezeu este Dumnezeul iubiri nu a uri. Găsim acest lucru în 2Corinteni 13:11 ,, Încolo, fraţilor, fiţi sănătoşi, desăvârşiţi-vă, îmbărbătaţi-vă, fiţi cu un cuget, trăiţi în pace, şi Dumnezeul dragostei şi al păcii va fi cu voi. ,, Acesta este şi versetul cu care vă salut şi Domnul să vă binecuvânteze.

  4. Cei care coomenteaza mai sus, sa se abtina, deoarece e istoria noastra si cum zice un proverb romanesc: “un popor fara istorie, nu exista!”.Asadar sa lasam trecutul sa fie scris in istoria romanilor. Ceea ce face autorul blogului aici, nu cred ca e o aparteneta politica, ci pur si simplu o prezentare generica aperioadei noastre, a Romaniei.
    Continua ceea ce ai inceput, te felicit!

  5. Intr-adevar, este foarte important sa nu uitam istoria noastra. Cred ca acesta e singurul lucru care ne ramane, si care nu poate fi uitat niciodata. Dar ar fi mai bine sa postati totul in limba romana daca se poate, fara o limba straina. Dumnezeu sa va binecuvinteze, pe cel care ati postat (despre istoria noastra).

  6. Si doar o mentiune…daca nu va suparati. E o greseala la anii de domnie: Ceausescu a domnit intre anii 1965-1989, si regimul comunist a fost instaurat in Romania in anul 1948, sub conducerea lui Gheorghe Gheorghiu Dej (1948-1965).
    In anul 1918 a luat sfarsit primul razboi mondial (1914-1918).
    Daca se poate si daca nu supara pe nimeni, ar fi bine sa se corecteze…este foarte important ca datele sa fie scrise corect, si desigur mai important faptul ca v-ati gandit sa scrieti ceva din Istoria poporului roman. Scriu aceasta din cauza ca istoria ma pasionat intotdeauna, si mai mult decat atat, cred ca istoria este tezaurul nostru, care are o importanta primordiala pentru cei care o inteleg cu adevarat. Dumnezeu sa va binecuvinteze!

  7. Eu nu spun că istoria nu este a noastră, eu spun că în acest blog creştin se vorbeşte mai mult de istorie, politică, filozofie, psihologie etc., şi mai puţin din Cuvântul lui Dumnezeu. Cu indulgenţă spun ca proporţia pentru Cuvântul lui Dumnezeu este de 10%. Nu ştiu ce vârstă aveţi dv. dar eu am trăit în vremea comunismului şi nici eu nu am fost mulţumit cum nu sunt mulţumit nici acum pentru ca prea multe nu s-a schimbat. De acea nu am încredere in clasa politică cum nu am avut încredere nici în comunism (mă rugau să mă fac membru de partid şi eu nu am vrut). Evenimentele de la aşa zisa revoluţie le-am trăit din plin. Am ieşit şi eu în stradă şi am strigat ,,Jos comunismul,, Jos Ceauşescu,, şi am fost şi în Bucureşti şi am trăit momentele de groază, frică, şi curaj din acea vreme. Dar a fost o lovitură de stat care s-a transformat în revoluţie. Iliescu şi acoliţi lui a vrut să facă o perestroică ca în URSS, dar nu au avut ce să facă deoarece în stradă se striga ,,Jos comunismul şi Jos comunişti,, Ei au dorit să îl dea jos doar pe Ceauşescu şi acesta s-a văzut când l-a condamnat la moarte cu atâta uşurinţă după un proces în miniatură sau mai bine spus teatral, deoarece le era frică să-i lase în viaţă. În această acţiune au fost incluse agenţiile de securitate şi spionaj din KGB, CIA, europene, greci şi al poporului israel.
    Dar am o rugăminte să faceţi un alt blog despre aceste lucruri care să nu fie creştin iar în blogurile creştine să vorbim din Cuvântul Lui Dumnezeu şi din lucrările de mărire laudă şi închinare înaintea Domnului. O soră spunea odată că ,,FAPTELE APOSTOLILOR NU S-A SFÂRŞIT CU CEI DOISPREZECE APOSTOLI, ELE AU CONTINUAT DE-A LUNGUL TIMPULUI CU TOŢI CEI CARE AU PRIMIT PE DOMNUL NOSTRU ISUS HRISTOS ÎN INIMĂ, CONTINUĂ ŞI CU CREDINCIOŞI ŞI MARTIRI DE AZI, ŞI VOR CONTINUA ŞI ÎN VIITOR CU TOŢI CREDINCIOŞI PÂNĂ LA VENIREA DOMNULUI. Întrebarea pe care o pun este RECUNOŞTI ÎN INIMA TA CA EŞTI UN APOSTOL AL LUI DUMNEZEU? DOMNUL SĂ VĂ BINECUVÂNTEZE PE TOŢI ŞI VĂ DORESC UN AN NOU FERICIT ÎN DOMNUL.

  8. Da, eu nu m-am gandit la anul in care s-a nascut Ceausescu, am crezut ca ati scris perioada de domnie. Dar, e bine…si sunt foarte importante articolele pe care le-ati scris. Dumnezeu sa va binecuvineteze!

Leave a Reply

