Moastele si politica injuratorilor


moastele si politicaFoarte putini sunt cei care percep cu sinceritate ca credinta adevarata se gaseste in Cristos si nu intr-o adunare de vedetism religios. Daca moastele (si adunarile ortodoxe) erau asociate cu o versiune a crestinismului regasit in cadrul Bisericii Ortodoxe, materialul de mai jos ne ajuta sa intelegem unul dintre scopurile acestor adunari. Desigur, nu discutam despre imbulzeala asociata cu aceasta parada de moda religioasa, ci despre injuraturile ce au loc in preajma celor care pretinid ca sunt crestini.

Va invit sa cititi o parte dintr-un articol prezentat in cotidianul.ro

Maria Atodiresei a venit tocmai din Ia?i, din fosta parohie a actualului Patriarh. De diminea?? a asistat la liturghie, apoi s-a a?ezat la coad?. Are de a?teptat probabil pân? spre miezul nop?ii. Dar nu se întristeaz?. Este obosit? ?i vesel?, intr? în vorb? cu ceilal?i pelerini s?-?i alunge plictiseala, ?i-i face campanie lui B?sescu. „Doar el ne mai poate sc?pa de parlamentarii ??tia care au dus ?ara de râp?. Se ceart? toat? ziua pe nimic, în loc s? voteze guvernul. Ce, Croitoru ?sta sau cum l-o chema nu e bun? De ce s? nu fie bun?“ Îi r?spunde o alt? cuvioas?, tot din Ia?i: „P?i n-are sus?inere parlamentar?. Nu-l voteaz? nici dracu’!“

Discu?ia este întrerupt? de jandarmul care d? bariera la o parte. Rândul înainteaz? un pic, iar cele dou? femei sunt desp?r?ite acum de o zon?-tampon, de vreo trei metri, destinat? interven?iilor de urgen?? ale medicilor, în caz c? i se face vreuneia r?u. Dezbaterea politic? continu? îns?, peste gard, pe un ton mai ridicat, s? se aud?. „Iohannis e mai bun, î?i zic eu! Ai fost în Sibiu s? vezi ce-a f?cut acolo?“ „Nu! Tu ai fost?“ „Nu, nici eu… Dar î?i zic eu c? a f?cut frumos. A fost Capital? European?!“ „D?-l încolo, c? e papista?. E neam?! Nu e ortodox ca noi!“ La un asemenea atac, din mul?ime se aude un oftat unanim. „P?cat, mie-mi pl?cea de el!“ se aude ici-colo. Dezbaterea se încheie indecis, pentru c? de grup s-a lipit o ?iganc? ce vinde dintr-o saco?? Mega Image lumân?ri, t?mâie, mir, cruciuli?e ?i iconi?e sfin?ite la Athos.

Coada înainteaz?. Pelerinii experimenta?i spun c?, totu?i, e mai bine decât în al?i ani. Iuliana Petru ne-a m?rturisit c? prima dat? când a stat la rând s? se închine la moa?tele Sfântului Dimitrie a a?teptat 11 ore. Îns? b?trâna a ad?ugat c? nu a sim?it nici un strop de oboseal? ?i nici foame nu i-a fost. “Am stat 11 ore în picioare, la rând, prima dat? când am venit la moa?te. Acum v?d c? merge mai repede coada, cred c? în trei ore o s? ajung în fa??, a?a c? nu e mare lucru”, ne-a povestit ea.

Continua aici…

Scris de Cosmin Pascu

6 thoughts on “Moastele si politica injuratorilor

  1. Cinstim sfinti, ca pe niste prieteni ai lui Dumnezeu dar ii cinstim ca pe niste oameni nu ca pe niste Dumnezei.

    Ii cinstim daca s-ar putea ca pe niste prieteni foarte apropiati dar foarte importanti ai nostri.

    Nici un ortodox nu confunda aceasta cinstire adusa sfintilor cu cinstirea adusa lui Dumnezeu.

    Apostatule ,sfintii sunt oameni ca noi dar care luând în serios chemarea lui Dumnezeu “fiti sfinti, pentru cã Eu sunt Sfânt” (1 Petru I, 16), si luptându-se “lupta cea bunã a credintei” au ajuns “casnici ai lui Dumnezeu” (Efes. II, 19).

    Ei au conlucrat cu harul Sfântului Duh primit prin Sfintele Taine, care ne oferã tuturor sâmburele sfinteniei, si cresctnd în Hristos, au devenit din ce în ce mai puri, din ce în ce mai iubitori din ce în ce mai smeriti.
    Ei au fost fascinati de iubirea si smerenia lui Hristos si au fost atrasi de dumnezeiasca frumusete a sfinteniei celei mai presus de fire.

  2. Un temei pentru cinstirea moaştelor şi al credinţei în puterea ce iradiază din ele ni-l dă Sfânta Scriptură prin cazul învierii unui mort aruncat peste osemintele proorocului Elisei (4 Regi 13, 21)(2 Imararati).

    Avind pe Duhul Sfint lucrator in trup ,sfintii devin cu adevarat “temple ale lui Dumnezeu” (I Cor. 3, 16), camari si lacasuri ale lui Hristos, pentru ca Dumnezeu salasluieste in ei si ramine in ei vesnic.

    Sunt tocmai ceea ce spune Sfintul Apostol Pavel, definind templul lui Dumnezeu din om:

    “Noi sintem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis ca : Voi locui in ei si voi umbla si voi fi Dumnezeul lor” (II Cor. 6, 16).

    Asa ca baga la mecla….”Oare nu stiti ca sfintii vor judeca lumea?” (I Corinteni VI, 2)

  3. @AndeiMihai

    In primul rand asta este parerea ta.
    Trebuie sa intelegi ca cinstirea NU e inchinare.
    Cinstirea o gasim si in cele 10 porunci date de Yahweh lui Moise: sa ne cinstim partinii, si desigur sa ne cinstim si apropiatii, mai precis sa ii respectam.
    Ei bine, Domnul Dumnezeu ne aude cererile:” Iubesc pe Domnul caci El aude glasul meu, cererile mele” Psalmul 116:1.
    Cele mai clare exemple sunt cele din Apocalipsa cand observam CINE merita lauda, inchinarea, slava, gloria: Domnul Dumnezeu si Mielul. Nu ne putem inchina(ruga, cere ajutor(ca si cum ai cere lui Dumnezeu)) unui: sfant, crestin, om de rand, ingeri. Este scris clar ca ‘noi si ingerii suntem slujitori lui Dumnezeu’!
    De ce sa cer ajutor unui om crestin sfant care e mort ‘sa ne ajute, sa ne dea sanatate, sa ne ajutea’ etc etc?, cand stiu ca am un Dumnezeu Atotputernic? Non sense.

    Haideti sa nu dam calitatile vrednice ale Dumnezeului nostru oamenilor.

    ISUS = Singurul Mijlocitor(1Timotei 2:5).
    Ma rog, fiecare cu ce gandeste si cum vrea, dar prima data analizati din punct de vedere biblic.

  4. “De ce sa cer ajutor unui om crestin sfant care e mort”

    Alo,cum adica mort?

    Poi ce sufletul este muritor?Esti cumva adventist?

    Poi ma rozaliule,biblia te plezneste exact in erezie!

    Sf Apostol vb de “plecărea din trup” ,nicidecum de “moarte”a sufletului!

    2 Corinteni 5. 6-9
    6. Îndrăznind deci totdeauna şi ştiind că, petrecând în trup, suntem departe de Domnul,
    7. Căci umblăm prin credinţă, nu prin vedere,
    8. Avem încredere şi voim mai bine —sa plecăm din trup şi să petrecem la Domnul—.
    9. De aceea ne şi străduim ca, fie că petrecem în trup, fie că plecăm din el , să fim bineplăcuţi Lui.

    Treaba este destul de clara,sufletul este constient(sa plecăm din trup şi să petrecem la Domnul) ,nu adoarme in stil adventist!

  5. Cat despre “ISUS = Singurul Mijlocitor(1Timotei 2:5)” nu mai vb ,exista riscul sa te faci de ras!

    Sfântului Apostol Pavel indeamna pt mijlocirea sfinţilor….”Vă îndemn deci, înainte de toate, să faceţi cereri, rugăciuni, —-mijlociri,mulţumiri pentru toţi oamenii—-…căci acesta este lucru bun şi primit înaintea lui Dumnezeu…(I Timotei 2,1-3),

    Tu nu te rogi pt parintii tai, pt apropiatii tai?
    Ii furi tu locul de Mijlocitor a Lui Hristos facand asta?

    Dumnezeiasca Scriptură ne învaţă că Hristos este singurul nostru Mijlocitor(ca D-zeu), pentru că numai El a mijlocit mântuirea noastră definitiv, prin Jertfa Sa.

    Dacă voi interziceţi, pe baza acelui verset rupt din context, ca Sfinţii să se roage şi să mijlocească pentru noi, atunci şi voi ar trebui să încetaţi să vă mai rugaţi pentru cineva, pentru că nu avem, ziceţi voi, decât un singur Mijlocitor.

    Ar trebui pur şi simplu să încetaţi orice rugăciune către Dumnezeu, dacă numai Hristos se roagă pentru noi toţi.

    Noi ar trebui să stăm cu braţele în sân şi să aşteptăm?

    Sfintii nu pot mantui , nici chiar Maica Domnului, insa ei pot mijloci prin rugaciuni la Dumnezeu !

    Asa cum fac si Apostolii de nenumarate ori , sau cum faci chiar si tu cand(banuiesc) te rogi lui Dumnezeu pt. rude sau prieteni!

    Deci tu cand te rogi , pt. altii ce faci?

    Nu mijlocesti Domnului ?

    Si aici te-am prins din nou: fie esti mincinos si nu recunosti ca si tu te faci mijlocitor, cand te rogi pt. semeni, fie esti egoist si te rogi doar pt. tine!

  6. Apoi,uite alt aspect al “mijlocirii”!

    Poi biblia de unde o avem ,nu de la Sfinti?

    Cand au scris biblia ,apoi au adunat-o in forma acutuala(27 de carti canonice),nu au mijlocit?

    Hristos nu a scris nimic, iar Apostolii, aşa cum se poate foarte limpede vedea chiar din Scriptură, şi-au scris doar o mică parte din învăţătura pe care o propovăduiau şi au scris-o în nişte situaţii concrete şi unor comunităţi concrete.

    Iniţial exista doar predica orală, ca învăţătură a Bisericii.
    Puţin mai târziu, în sânul Bisericii, ca un rezumat (dar nu sistematic, ci de conjunctură) al Tradiţiei a apărut Scriptura.

    În secolul 4, tot Biserica fixează pentru prima dată Canonul biblic de astăzi.
    Mai departe episcopii, preoţii, dar mai ales monahii din mănăstiri au copiat aceste texte şi aşa ele au ajuns până astăzi. Biserica avea grijă să înlăture variantele de text care erau greşite şi în dezacord cu majoritatea textelor existente.

    Poi ce au facut episcopii cu pricina,nu au mijlocit?

    Sfanta Scriptura a stat neadunata sute de ani.
    Stii cine a hotarat care din scrieri/carte sa faca parte din Sfanta Scriptura si care nu? Sf Parinti din Sinoadele de atunci(asa au rezultat cele 27 de carti ,ale Noului Testament).

    Ia zii, asta nu va invata la adunare?
    Pai daca sunt asa rai ortodocsi si pagani de ce luati biblia adunata de ei?

    Asa ca baga la mecla,Sf Apostoli au primit putere de “mijlocire” de la Hristos….

    “Luaţi Duh Sfânt, cărora le veţi ierta păcatele se vor ierta şi cărora le veţi ţine vor fi ţinute ” ( Ioan 20,22-23)

    „Precum M-a trimis pe Mine Tatăl aşa vă trimit Eu pe voi …” (Ioan 20,21-23)

    “Cel ce vă ascultă pe voi, pe Mine Mă ascultă, si cel ce se leapădă de voi se leapădă de Mine”(Luca 10, 16).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s