Mineralele combat stresul


thumb_446_x_0_5275-103317-14_17_sante3F?r? a fi considerat o boal?, stresul a f?cut foarte multe victime care au ajuns pe patul de spital. Problemele cardiace, insomniile, migrenele ?i ulcerul sunt afec?iuni ce apar pe fondul stresului. O alt? consecin?? a acestei st?ri este sc?derea imunit??ii. Nu ne-am propus s? vorbim despre multele efecte nefaste ale stresului, ci s? v? prezent?m o metod? de combatere a acestuia cu ajutorul magneziului, zincului ?i cuprului.

?i mai bine”, al c?rui coordonator este Dan Che?a, volum ap?rut la Editura Academiei Române.

MAGNEZIUL
Magneziul este un micronutrient esen?ial în organismul uman. El este implicat în metabolismul celular prin apartenen?a la peste 300 de sisteme enzimatice. Are func?ie sedativ? ?i de combatere a stresului (prin diminuarea secre?iei de catecolamine indus? de aceasta), cu rol major în s?n?tatea somatic? ?i psihic? ?i în men?inerea st?rii de bine. Dar ce efect are deficitul de magneziu? Cre?terea vulnerabilit??ii la stres prin fragilizarea structurilor biologice. În mod reciproc, stresul induce reducerea de magneziu prin lipoliza stimulat? de catecolamine (acizii gra?i liberi rezulta?i din aceasta). Mai mult, valorile sc?zute ale magneziului determin? apari?ia bolilor cardiace, dificult??ilor în respira?ie ?i a insomniilor care afecteaz? întregul metabolism.

Prin urmare, consuma?i alimente care furnizeaz? un astfel de mineral. Alimentele bogate în magneziu pot fi consumate împreun? cu cele care con?in calciu ?i vitamine. Astfel, magneziul se asimileaz? cel mai bine din leguminoase (maz?re, fasole, soia), nuci, arahide, cereale integrale, carne, lactate, ou?. Este bine s? ?ti?i c? 100 de grame de germeni de grâu con?in 260 mg de magneziu, f?ina de soia – 250 mg, fasolea – 180 mg; nucile -130 mg, f?ina integral? de grâu -120 mg; spanacul – 70mg; orezul brun – 43 mg; bananele – 35 mg; porumbul – 23 mg; orezul alb – 11mg.

ZINCUL
Pentru ca organismul s? nu fie afectat de stres, asigura?i-v? c? furniza?i necesarul de zinc. Acesta are un rol indirect în ap?rarea fa?? de stresul oxidativ prin stabilizarea membranelor celulare, inhibarea produc?iei de radicali liberi endogeni, participarea la formarea moleculelor de superoxiddismutaz? (enzim? cu rol antioxidant major). Zincul are rol ?i în desf??urarea normal? a func?iilor cerebrale ?i poate fi utilizat ca adjuvant în tratamentul unor boli psihice, cum ar fi schizofrenia.

Continua aici…
Sursa, jurnalul.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s