Cu tocuri la biserica?


_mg_3343Mentalitatea crestinului (deseori) este afectata de imagine celor din jur. Fiecare crestin, are in conceptia acestuia un anumit sablon pe care il considera ca a fiind acceptabil si demn de urmat. Fie ca discutam despre blugi sau pantaloni, fie adresam intrebari precum adi (stiti de ce purtati tocuri?), astfel de subiecte vor starni un inters negativ sau pozitiv.

Poate o femeie credincioasa sa mearga la biserica in tocuri? Daca i-am intreba pe diaconi, acestia ne vor convinge ca a merge la biserica in tocuri reprezinta o imagine lumeasca, si astfel o astfel de imagine nu poate sa fie imprumutata de membrii bisericii locale. Daca nu am fost convinsi de argumentul acestora (si daca exista un argument demn de urmat), pastorul bisericii locale va fi acrosat sa predice asupra acestui subiect inaintea intregii biserici. Iar din aceasta pozitie, orice invatatura este considerata ca si un adevar biblic.

Modestia, acolo unde aceasta este folosita cu intelepciune, ne va ajuta sa fim sensibil in modul in care ne prezentam inaintea lui Dumnezeu. Ceea ce este important inaintea lui Dumnezeu nu este imbracamintea sau incaltamintea pe care o purtam, ci viata noastra (mintea si inima fiecarui crestin) inaintea Celui care este sfant. Daca o persoana (femeie fiind) este modestibila, atunci nu cred ca Cuvantul lui Dumnezeu ii interzice acestei persoane sa poarte incaltatiminte cu tocuri. Nu tocurile ne ofera sfintenie sau modestie in Cristos, ci Dumnezeu. Dumnezeu lucreaza prin Duhul Sfant in vietiile tuturor celor care doresc sa traiasca in Cristos Isus.

Fii modestibil in tot ceea faci sau porti…

Cu stima si respect,
Cosmin Pascu

10 thoughts on “Cu tocuri la biserica?

  1. un articol bun care adevereste inca o data faptul ca: “Ceea ce este important inaintea lui Dumnezeu nu este imbracamintea sau incaltamintea pe care o purtam, ci viata noastra (mintea si inima fiecarui crestin) inaintea Celui care este sfant.” Ma simt nevoit insa sa pun acel cuvant folosit atat de des: DAR!! Felul in care te imbraci denota anumite caracteristici pe care le ai, arata celor din jur, intr.un fel, felul in care gandesti..asta e parerea mea. Intr.adevar, atunci cand nu am avut ce imbraca, am luat de la fratii mai mari. Dar atunci cand ai de unde alege, sau macar privilegiul de a.ti putea cumpara cate ceva lunar, ceea ce iti cumperi si porti vorbeste un pic despre tine.

  2. Buna.Referitor la acea intrebare,,stiti de ce purtati tocuri?,, tin sa precizez ca nu am spus-o cu scopul de a invinovati purtarea unui element vestimentar din diferite motive oricare ar fi ele.In acel context am observat opinii care vedeau paiul din ochiul fratelui.Recunosc faptul ca raspunsul la intrebare probabil nu-si poate avea locul aici,desi este efectul unei porunci,pentru ca de ce sa nu recunoastem exista multe subiecte pe care le ocolim,iar unul dintre acestea-profit acum de ocazie-este folosirea unui sistem de operare fara licenta,descarcarea de muzica fara consimtamantul autorului,ceea ce inseamna furt,nicidecum ingradirea zidirii sufletesti.In cazul sistemelor de operare cu licenta platita(cum ar fi windows-ul)exista alternative gratuite la fel de bune cum ar fi cele cunoscute sub denumirea generala de LINUX.

  3. Cosmin,nu te cunosc nu stiu cine esti dar din cate am remarcat eu….iti place sa alegi subiecte de nimik…Sti ce spune Biblia….sa nu te prinzi la discutii care dau nastere la certuri sau neintelegeri.Eu cred si sunt convins ca tu insuti sti bine ceea ce e bine sau nu.Oare de ce mai e nevoie sa pui si astfel de intrebari si sa aduci astfel de subiecte. Oare dupa atatia ani(nu stiu cati ai) nu ai ajuns la raspunsul ca aceste intrebari de mult de tot…..de ani si ani,dau nastere doar la certuri si ca nu se poate ajunge la o parere comuna? Mi-ar place sa incerci pe viitor sa cauti subiecte mai interesante care au un rezultat mai bun decat pierderea de timp. Iti multumesc pt intelegere

  4. Scuze am uitat ceva.”Poate o femeie credincioasa sa mearga la biserica in tocuri? Daca i-am intreba pe diaconi, acestia ne vor convinge ca a merge la biserica in tocuri reprezinta o imagine lumeasca, si astfel o astfel de imagine nu poate sa fie imprumutata de membrii bisericii locale”. Acestea sunt unele din cuvintele tale scrise in subiect. Vreau sa te intreb pt ca ai spus “Daca i-am intreba pe diaconi”…..,Ai intrebat vreodata pe diaconul bisericii din care faci parte,asta???? Tuturor ne place pacea…..haideti sa fim oameni ai pacii..

  5. Draga Emanuel, agresivitatea prezentata mai sus nu reprezinta un aspect al caracterului crestinesc. In ceea ce priveste subiectele alese, fiecare autor are dreptul de a dezbate subiectele pe care le doreste. Daca nu esti de acrod, aceasta opinie este respectata, insa nu cred ca trebuie sa fi atat de vulgar.

    In ceea ce priveste subiectelor prezentate pe bisericata.com, subiectele alese sunt echilibrate. Doresc sa-ti readuc aminte ca site-ul bisericata.com este vizitat de pastori, membrii bisericii evanghelice, si tot cei care sunt interesati in ceea ce propunem pe acest site.

    Subiectele dezbatute de bisericata.com sunt relvante contextului in care am fost chemat sa slujim inaintea lui Cristos. Te incurajez sa faci o investigatie asupra subiectelor discutate pe acest site, si vei observa ca argumentul tau este incert si incorect.

    Cu stima si respect,
    Cosmin Pascu

  6. Imi pare rau Cosmin daca crezi ca am fost agresiv in exprimare,si de altfel imi cer scuze.
    Emanuel

Leave a comment