Pledoarie pentru predicare 2


predicare- pledoarieNadajduiesc ca (inainte de a citi acest articol) ati trecut peste primul articol scris pe bisericata.com si pe site-ul mersulvremurilor.ro despre importanta predicarii in contextul bisericii locale. In acest articol doresc sa continui discutia inceputa in articolul `Pledoarie pentru Predicare 1`, insa cu o focalizare specifica asupra Creatorului (si nu ne-aparat a predicatorului). Sper ca prin acest articol, cei care sunt predicatori (sau cei care vor fi) vor imprima imaginea acestei lucrari importante, si anume predicarea, atat in gandirea acestora, cat si in practica pe care o vor aplica in contextul de vietuire si de responsabilitate inaintea Bisericii lui Cristos.

1. Dumnezeu cheama slujitori in lucrare

Un predicator nu isi poate atribui rolul de predicator conform criteriilor stabilite de el insusi. O astfel de etica nu este compatibila cu ceea ce gasim scris in Scriptura.  Initiativa chemarii unui predicator (de a proclama Cuvantul lui Dumnezeu) ii apartine doar Creatorului. Dumnezeu este Cel care chema lucratorii in lucrare. Fie ca ne place sau nu, aceasta este metoda aleasa de Cristos in Bisericca Sa. Aceasta imagine poate fi observata pe intreg parcursul Scripturilor, incepand cu Noe si terminand cu apostolii Bisericii Primare. Inradacinati in aceasta chemare, intalnim omameni obisnuiti si simpli, nesofisticati in comunicare si ne-periati in ceea ce priveste personalitatea proprie. Dumnezeu cheama oameni pe care ii pregateste, pe care ii transforma, si prin care, Dumnezeu comunica Mesajul Evangheliei pentru a transforma vietiile celor care asculta si raspund afirmativ lucrarii de rascumparare a celor departati de Dumnezeu si dragostea Sa. Conform detaliilor incluse in cele doua Testamente, observam ca orice slujitor (care a fost chemat de Dumnezeu) a realizat, pe parcursul acestei chemari, ca a fost invitat intr-o lucrare care era peste masura acestuia, peste intelepciunea dobandita. In acelasi timp, orice slujitor ar fi fost constient de faptul ca aceasta chemare a avut loc intr-un context crucial si foarte periculos. In aceste context vulnerabil, Dumnezeu isi alege oameni obisnuiti, pentru o lucrare imposibila si neobisnuita pentru societatiile antice sau contextul societatii actuale.
   
2. Dumnezeu da intelepciune si pricepere

Daca Dumnezeu cheama predicatori, tot El este Cel care va da intelepciune celor chemati, si asta datorita lucrarii la care au fost chemati slujitorii Sai. Proclamarea Cuvantului lui Dumnezeu este extrem de importanta, deoarece prin acest Cuvant, omul (oricare ar fi acesta) poate gasi o viata deplina si vesnica in Cristos Isus. In alte cuvinte, orice predicator trebuie sa fie constient ca intelepciunea si priceperea pe care o are in predicare mesajelor divine – nu vin de la el insusi, ci de la Dumnezeu. Dumnezeu este Cel care ne echipeaza pentru aceasta lucrare, care este peste masura noastra. Privind spre trecut, adica spre Vechiul Testament, observam ca majoritatea slujitorilor chemati nu au fost inzestrati sau specializati in domeniile in care au fost chemati de anumite institute teologicie. De la Moise la Ieremia, marturisim momente incredibile si extraordinare in privinta situatiilor cumplite in care acestia au fost chemati, iar mai apoi, trimisi sa marturiseasca Cuvantul lui Dumnezeu unor audiente rebele si departate de Dumnezeu. Totusi, sub aceasta incertitudine proprie, Dumnezeu ofera intelepciune si pricepere slujitorilor chemati, si acest principiu ramane in valoare si in contextul misiunii lui Dumnezeu in anul 2009.   

3. Dumnezeu descopera lucrurile ascunse ale inimii

Dumnezeu este Cel mai bun predicator, deoarece, cu ajutorul Duhului Sau Cel Sfant, El comunica  prin Cuvantul Sau inimii si mintii razvratite. In adancul inimii noastre, fiecare dintre noi, ascundem nenumarate incidente, fiind constienti ca aceste pacate sunt ascunse atat de oameni cat si de Dumnezeu. Totusi, o astfel de mentalitate este gresita. Scopul lui Dumnezeu este de a scoate la suprafata lucrurile iritante, care pericliteaza relatia noastra cu Creatorul nostru, adica Dumnezeu. Rolul oricarui predicator este de a-L lasa pe Dumnezeu sa-si desfasoare lucrarea Sa in viata copiilor Sai. Predicatorul nu are dreptul de a-l inlocui pe Dumnezeu, ci dimpotriva, predicatorul trebuie sa fie instrumentul prin care Dumnezeu va vorbi poporului Sau. Aceasta imagine poate fi gasita in ambele Testamente. Daca acesta este modul in care Dumnezeu isi implineste planul Sau, orice predicator, care este chemat de Dumnezeu, trebuie sa se supuna Creatorului si Cuvantului Sau divin. In acelasi timp, dupa cum gasim in Vechiul si Noul Testament, predicatorul ales de Dumnezeu trebuie sa se lase condus de Duhul Sfant, al carui lucrare este de a ne readuce aminte ceea ce Cristos a zis si ceea ce El a facut pentru intreaga umanitate.  

4. Dumnezeu ofera autoritate

Predicarea biblica (bazata pe Cuvantul lui Dumnezeu) este inradacinata in autoritatea divina pe care Dumnezeu a investit-o in cei care au fost chemati sa proclame Cuvantul Sau. Sub aceasta autoritate se afla doar persoana care este condusa de Duhul Sfant a lui Dumnezeu si care este inradacinata in Cuvantul lui Dumnezeu. Un predicator care nu este integrat in Crisots, care nu este consolidat in Cuvantul lui Dumnezeu, si care nu traieste ceea ce predica, putem sustine cu fermitate, ca o astfel de persoana nu este aleasa de Dumnezeu. Dumnezeu nu chema in lucrarea Sa prefecatori sau scamatori, ci El cheama slujitori care sunt complet devotati (dovedint asta prin ascultare si credinciosie) lui Cristos, Cuvantului Sau si Bisericii Sale.   

5. Dumnezeu calauzeste

Daca Dumnezeu este Cel care cheama slujitori in lucrarea de proclamare a Cuvantului divin, tot El este Cel care ii va calauzi, cu ajutorul Duhului Sau Sfant, pe cei alesi ca predicatori. Este important, in aceasta circumstanta, sa ne aducem aminte ca predicatorul nu trebuie sa isi asume o calauzire proprie, deoarece aceasta initiativa il va indeparta pe predicator de adevarata Persoana (Cristos) care comunica oricarei persoane mesajul rascumpararii. Lucrarea de predicare este extrem de importanta, si asta pentru ca ea se ocupa de destinatia finala a fiecarei persoane create de Dumnezeu.

Scris de Cosmin Pascu

One thought on “Pledoarie pentru predicare 2

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s