Cum să reduci colesterolul din alimentaţie


Nivelul de colesterol poate fi controlat prin diet?, sus?in nutri?ioni?tii. Po­trivit cardiologilor americani, un om care sufer? de o afec?iune a inimii, a aparatului circulator sau de diabet nu poate consuma mai mult de 200 mg pe zi, iar o persoan? s?n?toas? nu trebuie s? dep??easc? 300 mg de colesterol pe zi.

Pentru a ?ine sub control colesterolul, speciali?tii recomand? o alimenta?ie bazat? pe con?inutul de colesterol al alimentelor. Astfel, 100 g rinichi de vit? con?ine 375 mg de colesterol, 100g ficat de vit? are 300 mg colesterol, 100 g tort con?ine 260 mg colesterol, 100 g unt are 250 mg, iar un ou fiert are 225 mg de colesterol. Alimente cu un con?inut mai sc?zut de colesterol sunt: 100 g friptur? de vac? ?i 100 g carne de miel – 70 mg, 100 g carne de pas?re – 60 mg, 100g înghe?at? – 45 mg, 30 g brânz? gras? – 27 mg ?i 30 g ca?caval – 19 mg. Totodat?, nutri?ioni?tii spun c? legumele, fructele, cerealele, verde?urile, nucile ?i uleiurile vegetale nu con?in colesterol. Speciali?tii men?ioneaz? c? dieta este în strâns? leg?tur? cu via?a activ? a unei persoane.

Astfel, dac? oamenii nu duc o via?? sedentar? ?i fac foarte mult? mi?care, pot consuma, f?r? probleme, cantit??i mai mari de alimente care con?in colesterol. „Colesterolul se depune pe vasele de sânge care se îngroa??, fapt care duce la apari?ia aterosclerozei, iar aceasta este un factor determinant al bolilor cardiovasculare”, precizeaz? prof.dr.Cristian Vl?descu.

Toate organele interne ale animalelor, – alimente „grele”

Speciali?tii în nutri?ie atrag aten?ia c? toate organele interne ale animalelor con?in foarte mult colesterol. „Trebuie spus totu?i c? existen?a colesterolului în organism este absolut necesar?. O treime din colesterolul care se g?se?te în corpul uman este luat? din alimente, iar restul este produs de ficat. Iar dac? ficatul este bolnav ?i produce prea mult colesterol, degeaba m?nânci alimente care nu con?in aceast? substan??.

Tocmai de aceea este bine ca atunci când facem analize pentru depistarea nivelului de colesterol din organism s? solicit?m ?i analize pentru m?surarea colesterolului din ficat. Oricum, cel mai bine este s? mânc?m diminea?a alimente care au un con?inut ridicat de colesterol, pentru c?, pân? seara, exist? timp în care s? se poat? produce digestia absolut?. Sfecla ro?ie este un aliment de excep?ie, pentru c? scade colesterolul r?u ?i ajut? la cre?terea colesterolului bun. Totodat?, fructele ?i legumele crude favorizeaz? sc?derea colesterolului”, precizeaz? prof.dr. nutri?ionist Gheorghe Mencinicopschi.

Scris de M?d??ina Chitu, Gandul.info

One thought on “Cum să reduci colesterolul din alimentaţie

  1. sunt de acord cu ceea ce am citit dar noi trebuie sa fim constienti de faptul ca orice fel de mincare trebuie combinata cu fructe si legume, pe linga aceste e nevoie de mult sport chir un regim bine aranjat si sa nu neglijam apa de care organismul nostru are cea mai mare nevoie, daca vom bea 2 litri de apa pe zi si vom avea un mod de viata activ , consumind legume si fructe vom arata sanatosi si bine dispusi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s