Scoate-mi ochiul?


751867_451378823.jpg

“daca ochiul tau…, daca mana ta te face sa cazi in pacat, mai bine scoate-l (pe el ochi) sau tai-o” sursa citat, reper.org

Contextul Scripturii este de multe ori interpretat gresit de tanara generatie, si nu numai, atunci cand atacam anumite persoane care au cazut in groapa pacatului.
Ma intreb oare de cate ori ati auzit cuvintele citatului de mai sus? Citatul de mai sus se referea la un articol despre masturbare, care in discutiile de pe blog, fie pentru unii este un pacat, iar pentru altii o placere sensibila a dragostei depline. Nu asi dori sa ma alaturi celorlalti prin a clarifica acest subiect, insa asi mentiona ca invatatura oferita de moderator (Filip), nu cred ca are o interpretare corecta a textului cu privire la masturbare(Geneza38:8-10). Cred ca comentarile sale asupra masturbarii sunt incorecte, iar acestea ar trebuii sa fie corectate. Fie ca vorbim despre masturbare, sex, droguri sau chiar divort, trebuie sa fim foarte atenti atunci cand deschidem trompetele (gura noastra) noastre. Trebuie sa ne ferim de acele citate absurde care nu au in sptatle lor un principiu biblic.

Citeste Contextul
Dragii mei, este pretentia mea, dar si a Scripturi, (ca atunci cand dorim sa rezolvam anumite controverse din viata de zi cu zi) sa avem un context. Este imperativ sa intelegem contextul in care, si prin care, autorul unei cartii din Cuvantul lui Dumnezeu, doreste sa-si prezinte argumentul sau problema unui subiect. Este foarte usor sa sarim gardul fara a realiza ca uneori gardul este mai mare decat noi. Contextul unei cartii are un asemenea principiu. Nu putem sari gardul daca nu avem pe cineva care sa ne de-a o mana de ajutor, sau poate chiar vom avea nevoie de o scara pentru a sari acel gard. Sfatul meu pentru fiecare cititor este sa-si citeasca fiecare subiect in contextul in care este asezat si sa se asigure ca acest text nu devine un pretext, un comentariu fortat si schimbat fata de intentia originala a autorului.

Asigurate ca contextul iti conduce argumentul
Intentia fiecarui om este sa dicteze contextului ceea ce doreste, iar mai apoi sa-si formeze o baza de date in care sa introduca ceea ce el crede ca s-a intamplat intr-o anumita situatie. Acest lucru poate fi un lucru bun insa mai tarziu vom observa ca acestea insine ne vor dezamagii. Ca si cititorii ai Scripturii, trebuie sa ne asiguram ca argumentul nostru este inradacinat in contextul autorului, si in intentia acestuia, de a comunica o problema dificila, rezultata dintr-o cauza reala. O astfel de dezbatere deseori se pare a fi mult mai efectiva. In cazul nostru, cred ca trebuie sa ne intorcem la pasajul biblic pentru oferi un sfat biblic in ce priveste problema unei persoane. Contextul acestor fraze din citatul de mai sus, prezinta un caz foarte extrem, un caz care ne spune, daca nu te opresti din a pacatu-i vei muri. In cazul nostru(ca si crestini), atunci cand pacatuim, 1 Ioan 2:1, ne spune ca daca cineva a pacatuit, avem un Mijlocitor la Tatal! Acest context nu ne spune ca daca am pacatuit, trebuie sa ne taimem mainile, capul, limba, urechea, etc. Un astfel de lucru este absurd pentru o persoana care il are pe Isus ca Domn si Mantuitor.

Contextul citatului
Contextul citatului de mai sus este din Evanghelia dupa Marcu 9:42-47. Contextul acestor veresete incepe cu aceasta remarca: „Dar, daca va face cineva sa pacatuiasca pe unul din acesti micuti, cari cred in Mine, ar fi mai bine pentru el sa i se lege de git o piatra mare de moara si sa fie aruncat in mare.”
Cred ca acest context ne va ajuta sa nu intram intr-o zona inchisa, de unde nu vom putea sa gasim o cale de iesire. Isus deschide aceste vereste vorbind despre copii Sa-i. Celelalte afirmatii care urmeaza par a fi valabile pentru cei care se opun copiilor lui Dumnezeu. Deoarece Isus vorbeste aici despre imparatia Sa si imparatia Satanei. Astfel, pentru noi care suntem crestini, atunci cand pacatuim, este important sa privim la Isus Chritos. Sper sa nu va taiati nici o mana, ci mai dergaba, avem la Tatal un Mijlocitor, care prin Ioan ne-a spus: „Copilasilor, va scriu aceste lucruri, ca sa nu pacatuiti. Dar daca cineva a pacatuit, avem la Tatal un Mijlocitor, pe Isus Hristos, Cel neprihanit

Cosmin Pascu…

6 thoughts on “Scoate-mi ochiul?

  1. Te rog sa reverifici pe reper.org si sa observi ca nu Filip este cel care a citat textul biblic.
    Mersi!

  2. Salut redi, si bun venit …

    Eu nu am spus ca Filip a scris citatul de mai sus, ci comentarile sale cu referire la Geneza38:8-10.

    Cu stima si respect,
    Cosmin

  3. Dar asa lasa de inteles. In orice caz, te invit sa dezbati problema direct pe site 🙂

    Numa bine si binecuvantare in blogarit.

  4. lucrurile despre care vorbiti voi nu se refera doar la masturbare, ci la orice fel de pacat facut de om, intre care se includ si placerile ochiului ( faza cu scoateti ochiul ), placerile trupului ( faza cu taieti mana ), laudarosenia vietii ( tot faza cu mana care face cate si mai cate, iar apoi omul se lauda cu cea facut) si inca una care chiar nu mio mai amintesc, dar o gesesti tot la evanghelii.in Biblie nu se foloseste termenul direct si stintific de masturbare. Se intalnesc in schimb elemente precum : destrabalare, preacurvie, curvie, placeri senzuale, pofta carnii, si altele.

    de asemenea cand Isus a vorbit despre copiii ( “dar daca va face cineva sa pacatuiasca pe unul din acesti micuti…”) nu se refera doar la copii literari, care erau atunci in jurul lui, ci la oricine este inca un novice in ceea ce priveste intelegerea Bibliei, deci la persoanele de toate varstele, care abia au inceput sa cunoasca Biblia. Pe ei ii face copii, fiindca inca nu au intelepciunea necesara sa inteleaga multe lucruri din Biblie, dar in timp si cu multa munca, se vor maturiza, la fel cum un copil devine adult, intr-un interval de timp in care corpul sau a depus eforturi uriase pentru a creste si a se dezvolta. Cand Ioan a folosit acelasi cuvant ( “copilasilor “) se referea tot la cei care au inca putina credinta, si nu au inca putere sa serveasca lui D-zeu asa cum se cuvine, indemnandu-i sa ceara sfat prin rugaciuni, prin Isus Cristos, de la Tatal.

    Tot o data este adevarat, ca “plata pacatului este moartea” si cum toti ne nastem pacatosi, datorita lui Adam, vom muri dupa o perioada de ani. Dar Dumnezeu ne-a lasat un Mantuitor ( Isus Cristos), care prin puterea Tatalui, va executa rolul sau de judecator al poparelor, si le va “cerne”, pentru ca doar graul sa fie pus deoparte, si doar neghina de cealalta. Sau oile sa fie puse laolalta, si caprele laolalta. Pana la venirea lui Cristos nici un om de pe pamant nu avea drept de viata, drept pe care Adam la pierdut in Eden, sub influenta Evei, care facand un pacat cu voia, cauta pretextul ca sarpele ar fi ademenito, pe cand ea stia cu buna stiinta ce face, datorita faptului ca era perfecta si avea porunca directa de la D-zeu sa nu manance din acei doi pomi. dupa izgonirea lor din Eden, ei au pierdut dreptul de a sta in gradina lui D-zeu si deasemenea au pierdut si dreptul la viata. Evreii care aduceau jertfe in Templu ( la inceput, pe vremea lui Moise, in cort), nu erau iertati de pacate, pentru ca jertfele lor erau animale imperfecte, si chiar daca ar fi jertfit oameni, tot degeaba. Era nevie de o jertfa perfecta, precum Adam, pentru ca omul sa primeasca din nou dreptul la viata. Isus Cristos a fost acea jertfa. El nu a fost nascut in urma unui act sexual dintre doi oameni de sexe diferite, ci prin creearea unui trup, in pantecele Mariei, da catre Tatal Sau. el era jertfa cea adevarata, care urma sa ierte pacatele lumii ( intr-o declaratie nu mai stiu exact unde, dar tot la evanghelii, Isus zice k Tatal Sau nu a primit nici jertfe, nici prinoase, ci I-a pregatit un trup. pacat k nam mai dat pe la evanghelii dar dak sunteti interesati ma uit si mai vorbim ( id : night_raven@yahoo.com) ). marele pacat care l-au facut Iudeii a fost sa-l omoare pironit pe lemn, precum un talhar. ma opresc aici fiidnca deja am cam deviat de la subiect, dar daca vreti sa mai discutam, v-am lasat ID si voi incerca sa va lamuresc cand mai am vreme.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s